Skaljackan och skalbyxorna.

För några dagar sen så skrev jag ju att jag hade köpt en skaljacka och ett par skalbyxor till Mille, som jag köpte begagnat på en sida på facebook.
 
Först så var dom ju otvättade vilket gjorde mig väldigt besviken, men jag tvättade upp dom så dom blev ren och fräsch. Sen tittade jag lite närmare på dom, då ser jag ju att den där flärpen man ska he under skon var lös på en sida. Det fattades en knapp på ett ben så den gick inte att sätta fast, sen var alla andra knappar lös. Så hade jag tagit på Mille byxorna så hade dom där andra knapparna lossnat. 
 
Blev ännu mer less än vad jag redan var, men det var bara att ta fram nål och tråd, sen försöka få ihop de där. Men det fattades ju en knapp, så tur hade väl jag att jag tog reda på alla sygrejer som farmor hade då hon gick bort och i hennes knapplåda så hittade jag en knapp från någon kofta hon haft.
 
Så jag sydde och sydde.. Tillsist så satt alla knappar fast och den knappen från farmors kofta.
 
 

Kommentera inlägget här :